برندینگ شهری باید بر بنیان میراث‌فرهنگی و هویت اصیل شهرها استوار باشد

عضو هیئت علمی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، با تأکید بر ضرورت بازشناسی هویت برند به‌عنوان زیربنای برندینگ شهری، گفت: در شهرهای تاریخی، برند شهری باید ریشه در میراث فرهنگی، تاریخی و طبیعی داشته باشد تا از اصالت، باورپذیری و پایداری برخوردار شود.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، علیرضا قلی‌نژاد پیربازاری، عضو هیئت علمی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، در همایش شهرداران استان خراسان رضوی که با حضور احسان قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، به نمایندگی از پژوهشگاه در خصوص «برندینگ شهری» سخنرانی کرد.

وی در سخنان خود با اشاره به اهمیت بازتعریف هویت برند به‌عنوان بنیان برندینگ شهری، اظهار کرد: هویت برند متأثر از سرمایه‌های اصیل و حقیقی شهرهاست؛ به‌ویژه در شهرهایی با پیشینه تاریخی، این سرمایه‌ها مبتنی بر میراث فرهنگی، تاریخی و طبیعی شکل می‌گیرند.

قلی‌نژاد پیربازاری با تأکید بر ضرورت انطباق تصویر برند با واقعیت ارزشمند شهرها، افزود: چنانچه تصویر برند با حقیقت وجودی و مزیت‌های اصیل شهر هماهنگ باشد، نه‌تنها بر باورپذیری آن افزوده می‌شود، بلکه پایداری برند در بلندمدت تضمین خواهد شد.

وی برندینگ شهری را بستری مؤثر برای پایداری زیستی و توسعه متوازن دانست و گفت: برندسازی صحیح شهری می‌تواند حس تعلق و افتخار را در میان شهروندان تقویت کند و زمینه‌ساز جذب سرمایه‌های انسانی، اجتماعی و اقتصادی برای آینده شهرها باشد.

این استاد دانشگاه در پایان با اشاره به نقش راهبردی نهادهای فرهنگی و پژوهشی در فرایند برندینگ، تصریح کرد: تبیین علمی و فرهنگی برند شهر، تنها با همکاری میان‌دستگاهی و بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان و متولیان میراث‌فرهنگی امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/

کد خبر 1404021100729
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha